3 zdrowe śniadania – proste i smaczne

3 zdrowe śniadania – proste i smaczne

Opublikowano przez admin

Wiele osób błędnie myśli, że zdrowe jedzenie jest równoznaczne z nie do końca dobrymi daniami. Jest to jednak błędne podejście, ponieważ umiejętne dobranie produktów oraz ich przygotowanie powinno sprawić, że przyrządzone potrawy przypadną do gustu nawet najbardziej wybrednej osobie. W dzisiejszym wpisie dowiecie się o przepisach na szybkie, pyszne i jednocześnie zdrowe śniadania.

Dlaczego wiele osób w ogóle nie je śniadania?

Niestety, w dzisiejszych czasach bardzo dużo osób w ogóle rezygnuje z tego pierwszego posiłku. Dlaczego? Główną przyczyną jest brak czasu. Mnóstwo ludzi wstaje na ostatnią chwilę i nie mają wystarczającej ilości czasu, aby przygotować sobie smaczny i sycący posiłek, ponieważ w innym wypadku nie zdążą do pracy, szkoły itp. Są jednak osoby, które świadomie rezygnują z jedzenia śniadania, ponieważ uważają, że wystarczy im kawa czy papieros. Niestety, takie podejście w dłuższej perspektywie czasu zazwyczaj kończy się dużymi kłopotach ze zdrowiem, dlatego nie warto tego próbować na własnej skórze.

Śniadanie to najważniejszy posiłek

Warto zdawać sobie sprawę, że śniadanie to najważniejszy posiłek. Powinno być smaczne, ale przede wszystkim sycące. To właśnie śniadanie musi zagwarantować nam energię na większą część dnia. W związku z tym, warto przyłożyć się do przygotowania tego posiłku, co z drugiej strony nie oznacza też, że przyrządzenie śniadania musi zajmować mnóstwo czasu.

Kasza gryczana na słodko

Aby przyrządzić to konkretne śniadanie, należy przede wszystkim zalać na noc wodą kaszę gryczaną nieprażoną (4 łyżki) i orzechy nerkowca (1 łyżka). Rano należy odlać wodę i zmiksować na gładką masę z dodatkiem jednego banana, mleka (pół szklanki), łyżką siemienia lnianego i ziarnami z połowy laski wanilii. Przydatny w tym będzie bardzo funkcjonalny mikser Kitchenaid, który pozwoli wam wykonać tę czynność w dosłownie kilka chwil.

W następnej kolejności możecie dodać dowolne owoce świeże, suszone lub mrożone i delektować się smakiem tego dania.

Omlet z pomidorem i listkami bazylii

Jak przygotować tę potrawę? Jednego pomidora trzeba sparzyć we wrzątku i usunąć skórkę. Następnie posiekajcie go w kostkę i podsmażcie przez 3 minuty na patelni z łyżeczką oleju. W międzyczasie, przygotujcie sobie miskę i wbijcie tam 2 jaja, które trzeba doprawić szczyptą soli i pieprzu. Wszystko należy energicznie zamieszać, a następnie wylać na patelnię z przygotowanymi wcześniej pomidorami. Następnie należy dodać listki świeżej bazylii. Pamiętajcie, aby smażyć omlet z jednej strony do momentu ścięcia się jajek. Następnie użyjcie szpatuły marki OXO, która pozwoli wam bezproblemowo przerzucić omlet na drugą stronę.

Owsianka z bananem i jabłkami

Nasza ostatnia propozycja to owsianka z bananem i jabłkami. Jej przyrządzanie także jest bardzo proste i szybkie. W pierwszej kolejności należy umieścić jabłka w brytfannie marki Fissler.

Następnie trzeba je wstawić do piekarnika na około pół godziny. W międzyczasie należy przygotować owsiankę i pokroić banana na małe części. Potem trzeba dołożyć do tego przygotowane wcześniej jabłka i wszystko dokładnie wymieszać.